Tack Emma!

OK, nu var jag lite för snabb på tangentbordet. I veckan kontaktade Skånetrafiken mig igen och tog upp mitt claim på biljetten som försvann i automaten i Höör som jag bloggade om för några veckor sedan.

Efter lite mailande fram och tillbaka (bland annat inskickande av reseräkning) så får jag följande mail i min inbox:

Screenshot_20170714-182107

Utan att behöva skicka in den fysiska biljetten, som inte hade med försvinnandet att göra, var det nu OK att skicka in en scannad kopia och vips var ärendet avklarat.

Mycket föredömligt och agilt agerat av Skånetrafiken, tvärt emot vad jag bloggade om innan.

Nu sitter jag igen i loungen på Frankfurts flygplats igen med min gin och tonic och spanar ut över över plattan genom persiennernas lameller.

20170714_182406

 

Min taxi är bokad hos Frosta Taxi i Höör till Ludvigsborg. Tänk om planet är i tid, tänk om tågen fungerar – det hade varit så skönt att komma hem innan tolv.

Men jag är tacksam för Emmas jobb, kanske inte så mycket för de 153 kronorna utan mer för inkännandet. Bra jobbat och trevlig helg på dig, vem du nu än är!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.